5. feb. 2015

Osobna povijest slovenske zine scene

Hrvaški portal Vox Feminae je objavil prevod mojega teksta o fanzinarski sceni iz konca devetdesetih. Iz angleščine ga je odlično prevedla Vida Starčević.

Osobna povijest slovenske zine scene

Psst... #2, Sp. Idrija, cca. 1999.
Za postojanje zineova doznala sam negdje 1993., kada je jedan od lokalnih slovenskih glazbenih zineova Rock Vibe krenuo u redovitu distribuciju. Prodavao se na svakom kiosku i stajao je odmah kraj Brava. Bravo je bio glazbeni dvotjednik iz Njemačke u kojemu su se mogle naći naljepnice i posteri od New Kids on the Block, Roxette, 2 Unlimited, Guns'n'Roses i ostalih tinejdžerskih idola.

Dok se nismo dočepale Rock Vibea, najbolja prijateljica i ja imale smo sreće kada bismo uspjele ugledati bilo kakav imalo "alternativni" bend u Bravu, pa bismo pokušavale nagovoriti kolegicu iz razreda koja je kupovala časopis da nam izvadi tu četvrtinu stranice. Nije nam bilo važno što nismo razumjele ni riječi njemačkog – fotografije su ionako bile puno zanimljivije. Prije nego što je Rock Vibe ponudio novi način bijega, stvarnost života u mom malom selu izbjegavala sam pretvarajući se da mi je Eddie Vedder brat, čitajući romane o Drugom svjetskom ratu i vodeći srcedrapateljne dnevnike o svojim beskonačnim simpatijama. Za to vrijeme, moja progresivnija prijateljica bježala je od vlastite tuge slušajući heavy metal, pišući poeziju i držeći seanse s Indijancima iz slikovnica.

Tekst v celoti.


Ni komentarjev: